پروپوزال اثربخشی روش دوسا بر نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا

دسته بندي : مباحث رشته ها » پروپزال
پروپوزال اثربخشی روش دوسا بر نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا
دارای 38صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: اثربخشی روش دوسا بر نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا
تعداد صفحه: 38صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...

اثربخشی روش دوسا بر نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا

مقدمه
     تاریخ روانشناسی تحولی همواره شاهد پدید آمدن و تکامل مدل-ها و نظریه¬هاي علمی درباره چگونگی تغییرات رفتاري، شناختی، هیجانی و اجتماعی انسان بوده است. هدف تکاپوي علمی اندیشمندان، توصیف و درك بهتر تحول انسان در طول عمر و کشف فرایندها و ساز-وکارهاي اساسی آن است. تاکنون نظریه¬هاي مختلفی در حیطه روانشناسی تحولی ارائه شده که هر کدام باعث پیشرفت علمی گردیده و تغییرات مهمی در حیطه نظري و عملی تعلیم و تربیت و روانشناسی را در برداشته است ( دامون و لرنر ، 2004؛ به نقل از امین  یزدي، 1383). یکی از موضوعات مهم در روابط بین فردي و درون فردي که از جایگاه مهمی در روانشناسی تحولی نگر برخوردار است، شناخت اجتماعی   است.
    شناخت اجتماعی همه مهارت¬هاي مورد نیاز کودك براي درك تمایلات، هیجانات و احساسات کودکان و بزرگسالان دیگر را در بر می¬گیرد (سبولا و ویشارت  ، 2008 ). شناخت اجتماعی به توانایی درك افکار و احساسات دیگران اطلاق می¬شود. این شناخت شامل ادراك احساسات و هیجانات از نحوه سخن گفتن و کلماتی است که دیگران استفاده می¬کنند و از صورت و نحوه ایستادن و حرکات بدن آنها حاصل می¬شود. مهارت¬هاي شناخت اجتماعی پیچده¬تر، شامل توانایی براي توجیه و تحلیل کردن حالات ذهنی، همدلی و طنز می¬شود (یوکرمان و همکاران ، 2010).
    شناخت اجتماعی 3 سازه دارد که عبارتند از:  الف) ادراک شخصی ب) مهارت¬های پذیرش نقش  ج)نظریه ذهن (گرادی و همکاران ، 2002). رویکرد نظریه ذهن آخرین روند پژوهش درباره  تحول شناخت اجتماعی کودکان است که در دهه  1980 آغاز شده و در حال حاضر حوزه  غالب پژوهش در این زمینه می باشد (فلاول  1998؛ به نقل از مختاری، 1389). تحول شناخت اجتماعی و یا درك بهتر از روانشناسی انسان¬ها با تحولاتی که در محتوا و سطح سازمان یافتگی نظریه ذهن در کودکان رخ می¬دهد، مشخص می¬گردد؛  به عبارت دیگر، شناخت اجتماعی و روابط اجتماعی موفق مستلزم داشتن مکانیسمی خاص برای درك حالات درونی دیگران و پردازش حالات ذهنی آنها است که نظریه ذهن با دارا بودن این توانایی اختصاصی در تحول شناخت اجتماعی نقشی حیاتی دارد (رازا و بلیر  ، 2009 ).
     نظریه ذهن را تحت عناوینی چون ذهن¬خوانی  ، باور9 و ذهنی-سازی  نیز مطرح کرده¬اند و آن را پایه و اساس ادراك فرد از دنیای اجتماعی می¬دانند (اسلوتر و رپاکولی ، 2003).
دسته بندی: مباحث رشته ها » پروپزال

تعداد مشاهده: 5504 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:233 کیلوبایت

 قیمت: 67,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال اثربخشی روش دوسا بر نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا دارای 38صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.