بررسی مقايسه بازده پرتفوی سهام شرکت‌های سرمايه‌گذاری با شرکت‌های توليدی پذيرفته شده در بورس

دسته بندي : مباحث رشته ها » حسابداری
بررسی کامل مقايسه بازده پرتفوی سهام شرکت‌های سرمايه‌گذاری با شرکت‌های توليدی پذيرفته شده در بورس
دارای 171 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ و کنفرانس می باشد.

فرمت فایل:  word
تعداد صفحات:  171 صفحه
آماده: برای ارائه ، چاپ و کنفرانس میباشد

قسمتی از متن تحقیق::


در حال حاضر شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري بسياري درجهان به فعاليت اشتغال دارند. از مهمترين دلايل رونق اين‌ شرکت‌‌ها، ايجاد پرتفوي گسترده سهام و درنتيجه متنوع کردن سرمايه‌گذاري‌ها و کاهش خطر آن مي‌باشد. در شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري تصميمات تخصصي‌تر و بهينه‌تري اتخاذ مي‌گردد، تا آثار نوسانات شديد قيمت‌هاي سهام را کاهش دهد. اين شرکت‌ها موجب مي‌شوند که ضربه‌پذيري بازار تاحدودي تقليل يابد. همچنين گسترش شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري و سرمايه‌گذاري غيرمستقيم سرمايه‌گذاران مي‌تواند از حرکت‌هاي احساسي و التهابي آن‌ها و ايجاد جو بحران‌هاي جدي در محيط‌هاي اقتصادي جلوگيري به عمل آورد.
 به‌نظر مي‌رسد، به دليل تخصص و مهارت شركت‌‌هاي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، بازده پرتفوي سهام اين شرکت‌ها نسبت به بازده پرتفوي سهام ساير شرکت‌هايي که به سرمايه‌گذاري در اوراق‌بهادار مي‌پردازند، بيشتر باشد. از آنجا که هدف سرمايه‌گذاران قبل از هر چيز افزايش يا حداقل حفظ سرمايه اوليه است، تصور مي‌شود که ارزيابي عملکرد پرتفوي سهام براي سرمايه‌گذاران اهميت داشته باشد.
در كشور ما ضمن اينکه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري رشد قابل ملاحظه‌اي پيدا نكرده‌اند، ملاحظه مي‌شود كه شركت‌ هاي توليدي نيز اقدام به ايجاد پرتفوي سهام نموده‌اند. بنابراين، هدف اصلي اين تحقيق ارزيابي توانايي شركت‌هاي توليدي پذيرفته شده در بورس تهران، در مديريت پرتفوي سرمايه‌گذاري‌هاي بورسي مي‌باشد. اين ارزيابي از طريق مقايسه بازده اضافه تحصيل شده از سرمايه‌گذاري بورسي انجام شده توسط شركت‌هاي توليدي با بازده بازار و بازده پرتفوي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري پذيرفته شده در بورس انجام شد.
به‌منظور دستيابي به هدف فوق، بااستفاده از متون و ادبيات مديريت مالي و با بررسي تحقيقات انجام شده در زمينه ارزيابي عملكرد پرتفوي، مدل جنسن به‌عنوان مدل اصلي پژوهش جهت محاسبه بازده اضافه انتخاب گرديد.
بخشي از اطلاعات لازم براي تحقق بخشيدن به اهداف تحقيق، از طريق صورت‌هاي مالي شركت‌‌هاي سرمايه‌گذاري و توليدي و از طريق سازمان بورس اوراق‌بهادارتهران گردآوري شد و بخش ديگر كه عمدتاً مربوط به اطلاعات معاملات، بازده و ضريب بتاي سهام عادي شركت‌‌هاي مختلف بود از بانك اطلاعاتي صحرا جمع‌آوري گرديد. اطلاعات جمع‌آوري شده به‌صورت فايل‌هاي اطلاعاتي در اكسل تهيه و ريسك و بازدهي پرتفوي شركت‌ها  با استفاده از مدل جنسن محاسبه شد.
براي تحقيق چهار فرضيه طراحي شد. فرضيه اول تحقيق مربوط به ارزيابي عملكرد شركت‌‌هاي سرمايه‌گذاري در بازار از طريق مقايسه بازده پرتفوي بورسي آن‌ ها با بازده بازاراست. فرضيه دوم به مقايسه بازده پرتفوي بورسي شركت‌هاي توليدي با بازده بازار مي‌پردازد، فرضيه سوم، بازده‌هاي كسب شده توسط شركت‌‌هاي سرمايه‌گذاري و شركت‌هاي توليدي از سرمايه‌گذاري‌هاي بورسي آن‌ها را مورد مقايسه قرار مي‌دهد. نتايج آزمون فرضيه‌هاي اول، دوم و سوم كه با استفاده از T-Test و در سطح معني‌داري 5 درصد انجام پذيرفت، نشان مي‌دهد كه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در دوره بررسي به‌طور متوسط توانسته‌اند از سرمايه‌گذاري‌هاي بورسي خود بازده بيشتري نسبت به بازده بازار كسب نمايند درحاليکه بازده ناخالص کسب شده توسط شرکت‌هاي توليدي کمتر از بازده بازار بوده است. همچنين بازده به‌دست آمده توسط شركت‌هاي سرمايه‌گذاري بيشتر از شركت‌هاي توليدي مي‌باشد.
 فرضيه چهارم به بررسي ارتباط ميان نسبت بهاي تمام شده سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده به منابع مالي شركت با بازده به‌دست آمده، مي‌پردازد. نتايج آزمون اين فرضيه كه با استفاده از تحليل أماري رگرسيون چندگانه با متغيرهاي موهومي و در سطح معني‌داري 5 درصد انجام پذيرفت، نشان مي‌دهد كه ارتباط معناداري بين بازده اضافه به‌دست آمده و ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده شركت‌ها باتوجه به منابع‌مالي آن‌ها وجود ندارد.
دسته بندی: مباحث رشته ها » حسابداری

تعداد مشاهده: 6124 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 171

حجم فایل:376 کیلوبایت

 قیمت: 37,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    بررسی کامل مقايسه بازده پرتفوی سهام شرکت‌های سرمايه‌گذاری با شرکت‌های توليدی پذيرفته شده در بورس
    دارای 171 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ و کنفرانس می باشد.