پاورپوینت ساختار لوله گوارش زیست شناسی دهم تجربی

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع ساختار لوله گوارش زیست شناسی دهم تجربی دارای 18 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 18 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .pptx و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:



دستگاه گوارش
Digestive system
آشنایی با دستگاه گوارش :
1) مری
مری لوله ای است که در طی فرایند بلع ، غذا را از دهان و حلق به معده منتقل می کند . مری از گردن شروع می شود و در قفسه سینه ادامه پیدا می کند و در نهایت در حفره شکمی به معده ختم می شود. مری دارای 2 اسفنکتر (بنداره) است : 1- ابتدای مری 2- انتهای مری (کاردیا)
2)معده
معده محلی است که غذا در آن به طور موقت ذخیره می شود.اصطلاحا انبار غذای بدن نام دارد . در این اندام گوارش شیمیایی و فیزیکی غذا نیز انجام می شود . بنداره انتهای معده پیلور نام دارد که محل اتصال معده و روده باریک است . معده دارای 3 ماهیچه طولی ، حلقوی و مورب است. در طی فرایند گوارش معده ، غذا به طور کامل با شیره معده مخلوط می شود و کیموس را ایجاد می کند.
3) کبد و کیسه صفرا
صفرا، ترکیبی غیرآنزیمی است که توسط سلولهای کبد ساخته می شود. در صفرا ترکیبی از نمک های صفراوی ، یون بیکربنات ، کلسترول ، فسفولیپید لیسیتن و بیلی روبین وجود دارد. صفرا پس از تولید در کبد وارد کیسه صفرا می شود و کمی پس از ورود کیموس ، به دوازدهه می ریزد . نقش اصلی صفرا کمک به گوارش چربی ها و ورود آنها به محیط داخلی بدن است.علاوه بر این صفرا در دفع برخی ازمواد زائد بدن مثل بیلی روبین وکلسترول اضافی نقش دارد

پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای

 

منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی

بکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 3247 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .pptx

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:2,693 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع ساختار لوله گوارش زیست شناسی دهم تجربی دارای 18 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.