مقاله وبررسی بناهای تاریخی ایتالیا

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع مقاله وبررسی بناهای تاریخی ایتالیا دارای 24 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 24 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

فهرست:
بناهای تاریخی و جذابیت ایتالیا
برج کز پیزا
Florence Cathedral کلیسای جامع فلورانس
Colosseum کولوزیم
 تالار زمین
زیسا، بهشت زمینی
تشابه معماری اسلامی در بناهای تاریخی ایتالیا







بناهای تاریخی و جذابیت ایتالیا
جمهوري ايتاليا در جنوب اروپا واقع شده و علاوه بر شبه‌جزيره ايتاليا، شامل دو جزيره بزرگ درياي مديترانه، سيسيل و سارديني است.
ايتاليا از شمال با كشورهاي فرانسه، سوئيس، اتريش و اسلواني هم‌مرز است. ايتاليا در درون خود هم دو ايالت مستقل را جاي داده است: «واتيكان و سن‌مارينو»
آب و هواي ايتاليا در شمال به دليل وجود كوه‌هاي آلپ، سرد و در جنوب خشك و گرم است. بلندترين نقطه آن كوه مونته بيانكو است.
اين كشور خاستگاه هنر و فرهنگ بسياري از كشورهاي اروپايي است و مهد دوره رنسانس در اروپا. پايتخت ايتاليا، رم، مركز تمدن دنياي غرب و مذهب كاتوليك در جهان است.
در حال حاضر ايتاليا يكي از كشورهاي توسعه‌يافته است كه هفتمين توليد ناخالص داخلي در دنيا را دارد. همچنين ايتاليا عضور سازمان ملل‌متحد، گروه G8 و اتحاديه اروپا است. ايتاليا در سال 2007 ميلادي به عنوان عضو غير دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد پذيرفته شد.
ايتاليا تاريخ غني دارد كه نه تنها پشتوانه فرهنگي و هنري مردم اين كشور است بلكه به دليل وجود موزه‌ها و بناهاي تاريخي فراوان گردشگران زيادي از سراسر جهان به اين كشور وارد مي‌شوند.
بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده است، کشوری کوچک که مساحتش تنها 0.25 درصد از کل خشکی‌های جهان است.
به گزارش دانشنامه اينترنتي ويكي‌پديا، رم، فلورانس و ونیز از جمله مقصدهایي هستند که برنامه هر بازدید کننده‌ای از شبه جزیره ایتالیا را تشکیل می‌دهند.
در کنار این شهرهای بزرگ و معروف، میراث فرهنگی پنهانی هم در شهرهایی با تاریخ هزار ساله وجود دارند که البته در مسیر اصلی بازدیدها قرار ندارند و علیرغم اینکه کمتر شناخته شده‌اند، اما به همان اندازه شهرهای هنری ایتالیا دارای جذابیتند.


برج کز پیزا
 ساخت این برج که نمونه از معماری رومی است در سال 1173 در شهر پیزای ایتالیا شروع شد. این برج در حقیت به عنوان برج ناقوس کلیسای جامع پیزا استفاده میشده است. ساخت این مناره نزدیک 200 سال طول کشید و این ساخت و ساز تاخیری باعث ایجاد مشکلاتی برای این ساختمان گردید. این برج 55 متر ارتفاع دارد و قطر آن نیز 16 متر میباشد که در هشت طبقه ساخته شده است. داخل برج راه پله مارپیچی مشتمل بر 294 پله وجود دارد که به بالای برج منتهی میشود. هنگامی که سه طبقه اول ساخته شد، یک طرف برج شروع به فرو رفتن در خاک کرد. این مسئله باعث شد که ساخت این برج تا 100 سال عقب بیافتد. سپس در سال 1301 شش طبقه دیگر نیز ساخته شد و در سال 1350 برج کامل گردید. کجی این برج باعث شهرت فراوان آن گردیده است. در حال حاضر این برج حدود 5 متر از محور عمودی منحرف شده است و حدود یک میلیمتر در سال نیز به این انحراف افزوده میشود. این همان برجی است که گالیله آزمایش معروف خودش (شتاب یکسان اجرام متفاوت) در آن اجرا کرد. از سال 1990 به دلایل ایمنی ورود مردم به این برج ممنوع شده است.

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 2834 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:245 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع مقاله وبررسی بناهای تاریخی ایتالیا دارای 24 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 24 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس