مقاله وبررسی تأثير ورزش شنا بر روى بيماريهاى قلبى

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع مقاله وبررسی تأثير ورزش شنا بر روى بيماريهاى قلبى دارای 33 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 33 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

مقدمه
دو سوم سطح كره زمین و 60 درصد وزن بدن انسان را، آب تشكیل می دهد. در احادیث نیز به عناوین مختلف بر استفاده از آن، تأكید شده است. شنا یكی از ورزشهایی است كه پیامبر اكرم(ص)، والدین را به یاد دادن آن به فرزندانشان، توصیه فرموده اند. آب در درمان بسیاری از بیماری ها، از جمله دردهای اسكلتی، عضلانی به عنوان مثال دیسك كمر، آرتروز نیز مفید است. از طرفی می توان از آن، برای پیشگیری از بیماریهای مختلف جسمی، روانی استفاده كرد. به اعتقاد صاحبنظران، ترس از آب كه در همه انسانها وجود دارد سبب می شود فرد با ورود به آن، همه افكارش را متمركز شنا كند كه این موجب آرامش وی می شود. نتایج بررسیهای دانشگاهی، نشان می دهد، درصد نیاز دانشجویان تربیت بدنی به ویژه رشته شنا، به مشاوره دانشجویی، بسیار كمتر از سایر رشته های تحصیلی است. با این حال، استفاده از استخر، همیشه هم خالی از مشكل نیست.

مریم،ف، 39 ساله می گوید:برای درمان كمردرد همسرم، به هر دری كه زدم موفق نشدم تا این كه یكی از پزشكان، شنا را توصیه كرد. استفاده از آب، درد كمرش را خیلی كم می كند، ولی هزینه مداوم استفاده از استخر در توان خانواده ما نیست. راحله،ب، دختر 17 ساله نیز می گوید:من خیلی عصبی هستم اما وقتی شنا می كنم احساس آرامش عجیبی دارم، ولی از سال پیش كه بعد از رفتن به استخر، به یكی از بیماری های قارچی مبتلا شدم، دیگر می ترسم به آنجا بروم.
استخر و بیماری ها
دكتر منصوره مؤمن هروی، متخصص بیماری های عفونی در زمینه مشكلاتی كه از طریق استخر منتقل می شود، می گوید:عفونتهای ویروسی، به ویژه نوعی از آن كه در بچه ها و با علایم تب، التهاب ملتحمه چشم و حلق بروز می كند، همچنین سینوزیت، التهاب گوش خارجی، عفونتهای قارچی، زگیلی و كچلی به خصوص در پا، از جمله بیماری هایی هستند كه رفتن به استخر، سبب ابتلای انسان به آنها می شود. وی سپس به مشكلات دیگری كه از طریق رفتن به استخر بروز می كند، از جمله حساسیت نسبت به كلر اشاره می كند و می افزاید:اگر كلر بیشتر از حد معمول به آب اضافه شود، سبب ایجاد حساسیت و اگر كمتر باشد باعث انواع بیماریهای عفونی می شود. این بیماری ها با شنا قابل انتقال نیستند دكتر مؤمن سپس به خانواده ها اطمینان می دهد كه بعضی از بیماری ها نظیر آبله مرغان، هپاتیت B و C، ایدز و بیماری های انگلی،از طریق استخر منتقل نمی شوند.
وی تأكید می كند:اگر چه افرادی كه بیماری هایی مثل گال دارند، بهتر است از استخر استفاده نكنند، ولی این بیماری ها نیز از این طریق، منتقل نخواهند شد.
استخر و گواهی تندرستی
با توجه به آنچه گفته شد لازم است قبل از ورود به آب استخر، شناگران از لحاظ سلامت توسط فردی متخصص كنترل شوند. فاطمه ازهری، مسؤول هیأت شنای بانوان استان خراسان درباره نحوه این كنترل می گوید:در بعضی از استخرها شناگر، توسط پزشك معاینه می شود و در صورت داشتن مشكلات مورد نظر، اجازه ورود به استخر به او داده نمی شود.
به اعتقاد این مسؤول اگر چه برای ورود به استخرها، گواهی پزشك لازم نیست، ولی باید هر فردی بهداشت شخصی را رعایت كند و به آن توجه داشته باشد. وی تأكید می كند:در تمامی استخرها، تابلوهایی نصب شده است كه در آنها مواردی را كه شناگران باید از نظر سن، ناراحتی های قلبی، تنفسی و فشار خون و ... رعایت كنند، به آنها تذكر می دهد. او بعضی از بیماری ها، مثل بیماریهای پوستی را، به دلیل مشخص بودن توسط كاركنان استخرها قابل پیگیری می داند و معتقد است:ورود افراد با بیماری های مختلف، به استخرها تقریباً غیرممكن است. جعفر چراغچی، مسؤول كلاسهای اوقات فراغت دانشگاه فردوسی نیز خاطرنشان می كند:چون در دانشگاه ها فقط كاركنان و خانواده هایشان از استخر استفاده می كنند و آنان هم در صورت داشتن مشكلات بهداشتی، كاركنان استخر را در جریان می گذارند، بنابراین گواهی تندرستی برای استفاده از این گونه استخرها، لازم نیست.

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 2841 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:123 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع مقاله وبررسی تأثير ورزش شنا بر روى بيماريهاى قلبى دارای 33 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 33 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس