مقاله وبررسی تاج محل

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع مقاله وبررسی تاج محل دارای 13 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 13 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

تاج محل
تاج محل مكاني در شهر آگراي هندوستان مي باشد كه در زمان امپراطوري مغول و در زمان پادشاهي شاه جهان و به ياد همسر مورد دلخواه وي ممتازمحال ساخته شده است .
تاج محل بهترين مثال معماري عصر مغول مي باشد سبكي كه تركيبي از عناصر فارسي تركي، هندي ومعماري اسلامي را در خود دارد در سال 1983 تاج محل جزء‌ آثار ميراث جهاني يونسكو قرار گرفت و به عنوان گوهري از هنر مسلمانان در هندوستان مشخص گرديد همچنين به صورت جهاني شاهكار ميراث عالم قلمداد مي شود .
با توجه به اينكه گنبد سفيد مرمري بسيار مشهور مي باشد اتاج محل بنايي متقارن از نظر سازه مي باشد كه در حدود 1648 ميلادي تكميل شد به طور كلي استاد احمد لاهوي طراح اصلي تاج محل شناخته مي شود .
معماري
مقبره
زيباترين جاي بناي تاج محل مقبره سنگ مرمري سفيد رنگ آن است كه داراي بنايي متقارن با يك ايوان و دروازه اي به شكل كماني به اندازه گنبد ديده مي شود همانند مقبره هاي ديگر مغو ل عناصر اصلي اين بنا عناصر فارسي مي باشد .ساختار اصلي بزرگ و چند اتاقه است پايه اصلي مكعبي شكل بوده و لبه هاي ان در هر طرف 55 متر مي باشد در طرف ديگر پيشطاق وجود دارد كه ايوان را مشابه با يك بالكن قوسي شكل پوشش مي دهد .
در طرف ديگر قوس اصلي پيشطاقه در بالا و پايين ديده مي شوند تقسيم پيشطاقها در نواحي كنجي شكل بنا ديده مي شود طرح اصلي كاملا در هردو طرف بنا متقارن مي باشد چهار مناره يكي در كنج ستون پايه روبروي كنجهاي طاقي و چهر چوب مقبره قرار دارد .
اقامتگاه اصلي كه متعلق به ممتار محال و شاه جهان مي باشد همان جايي مي باشد كه گورهاي آنها در سطح پاييني قرار گرفته است .
...
دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 3013 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:65 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع مقاله وبررسی تاج محل دارای 13 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 13 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس