بیش از دو هزار سال پیش، افلاطون در كتاب "جمهوریت"، هوش را تعیینكننده اصلی جایگاه سیاسی و اجتماعی افراد تعریف كرد. اما مطالعه علمی هوش، از قرن نوزدهم با ایده تفاوتهای فردی در علم ژنتیك و تكامل آغاز شد.
توافق بین هوش و زندگی جنبۀ بنیادی دارد. این دو جدایی ناپذیرند. یکی بدون دیگری وجود ندارد. در هر مرحله رشد یکی تابع دیگری است. حتی از نظر وابستگی متقابل، رابطه آنها، چه از زندگی شروع کنیم و چه از هوش قابل تبیین خواهد. هوش به عنوان محصول زندگی، طوری جلوه می کند که گویی ابزار زندگی است.
فهرست مطالبمقدمههوش(ماهیت، تعاریف)تعاریفبینه و سیمونترمنکاپلان و سادوکاشترنکتلوکسلردر چه مواردی بهره هوشی تغییر می کند ؟قواعدکلی مورد قبول مرتبط با هوشنکتهدیباچهوکسلر بزرگسالان(WAIS)وکسلر کودکان پیش دبستانی(WPPSI)وکسلرتجدید نظر شده کودکان(WISC-R)اعتبار و روایی وکسلرنمای کلی اجرای آزمونمقیاسهای ۳ گانه وکسلرمقیاس کلیمقیاس کلامی(۶ خرده مقیاس)مقیاس عملی(غیر کلامی/ عملکردی)۷ خرده مقیاسخرده مقیاس های کلامیخرده مقیاس های عملکردیخلاصه اهداف و عوامل مؤثر بر آزمونهای وکسلرخرده آزمون های پایا و ناپایا؟اشتباهات رایج در اجرای آزمون؟توصیه های اولیه در اجرای آزمونچند نکته برای اجرای آزمونتوجه به نمره های عاملفرم های کوتاه مقیاس وکسلرطبقه بندی افراد از لحاظ هوشبهرتفسیر وکسلر و اختلالاتکودکان LD در تفسیر وکسلرمدل بناتاین در تشخیص اختلالات یادگیری کودکان بر اساس وکسلر چهارمفرضیه اختلال حافظهوکسلر و بیش فعالیوکسلر و اتیسمفرضیه اختلالات زبان(گفتار)وکسلر و اختلال زبانفرضیه آسیب مغزیوکسلر و آسیب مغزیهمیشه یادمان باشد
تعداد مشاهده: 4892 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .pptx
تعداد صفحات: 72
حجم فایل:269 کیلوبایت