پاورپوینت مکانيک آماري سامانه هاي بر هم کنشي روش ميدان هاي کوانتيده

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع مکانيک آماري سامانه هاي بر هم کنشي روش ميدان هاي کوانتيده دارای 40 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 40 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

در اين بحث روشي متفاوت براي بررسي رفتار سيستم هاي تشکيل يافته از ذرات در حال بر همکنش ارائه مي دهيم. اين روش مبتني بر تعريف و پذيرفتن يک ميدان کوانتيده است که توسط عملگر هاي ميدان          و هميوغ مختلط آن        که مجموعه اي از قواعد جابجايي را براورده مي سازند، تعريف مي گردد. در ادامه عملگر تعداد      و عملگر هاميلتوني   را توسط اين دو عملگر ميدان باز نويسي مي کنيم. بدين ترتيب مي توانيم يک نمايش مناسب براي سامانه اي با تعداد محدودي ذره برهمکنشي بنويسيم که به "کوانتش دوم" موسوم است.
براي راحتي محاسبات، عملگر هاي ميدان      و        اغلب به صورت بر هم نهي يک مجموعه از توابع موج تک ذره         با ضرايب ثابت    و           بيان مي شوند. که  بعدا به عنوان عملگر هاي آفرينش و نابودي به دست مي آيند که مجددا يک مجموعه ازقواعد جابجايي خوش رفتار را بر آورده مي سازند.
در نهايت عملگر تعداد  و هاميلتوني بر حسب عملگر هاي     و     نوشته مي شود.


رفتار گاز ناکامل بوز دردماهاي کم
هاميلتوني کوانتومي سامانه بدون اسپين بوزوني بدست آمد که عنصر ماتريسي- تابعي از اندازه حرکت P انتقال يافته است. در دماهاي کم گشتاور ذرات کوچک مي باشد بنابر اين ما مي توانيم براي عناصر ماتريسيu(P) مقدار P=0 را وارد نماييم


 براي نمونه مي توان سرعت صوت را در هليم مايع با a=2.2 A و n=1/v و
v=45 A3/particle  و
 m=6.65*10-24gr
محاسبه کرد که 125 متر بر ثانيه بدست مي آيد که نسبت به مقدار واقعي آن که 240 متر بر ثانيه است مايوس کننده نيست ولي دقت کافي ندارد.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 3204 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:586 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع مکانيک آماري سامانه هاي بر هم کنشي روش ميدان هاي کوانتيده دارای 40 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.