پاورپوینت اجتماعی نهم زیست بوم توندرا و تایگا

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع آموزشی اجتماعی نهم l زیست بوم توندرا و تایگا دارای 23 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 23 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .pptx و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:



توندرا

زیست بوم توندرا: توندرا بیشترشامل مناطق جلگه ای فاقد درخت وکالً گیاهان بلند قد درعرض های بلند جغرافیایی می باشد ، چون دراین زیست بوم درختان به دلیل برودت شدید ویخبندان دائمی و وجود یك الیه یخ زده درزیرخاك که پرمافراست نامیده می گردد،همچنین کمی تابش نورخورشید نمی توانندرشد مناسبی داشته باشند. درتوندراها،زیست گیاهی تمایل اندكی به رشد ونمودرسطح زمین دارد. درتابستان تعداد زیادی از پرندگان به توندرا مهاجرت می كنند تا از حشرات آن تغذیه نمایند.

دو نوع توندرای اصلی وجود دارد. این دو نوع عبارتند از: توندرای آرکتیک یا قطبی و توندرای آلپی یا کوهستانی. الف) توندرای قطبی : در نیم کره‌ی شمالی، و در دایره‌ی قطبی واقع شده است و سردترین نقطه‌ بر روی زمین است! مطالعات نشان می‌دهند که قطب شمال یعنی جایی که توندرا در آن قرار دارد در گذشته به سردی امروز نبوده است. این امر به علت حرکات تدریجی صفحات تشکیل دهنده‌ی سطح زمین و تغییر مداوم در شرایط آب و هوایی جهان است که منجر به شرایط آب و هوایی فعلی توندرا شده است.

ب)توندرای آلپی (کوهستانی) : از مناطقی با ارتفاع بالا شامل قلل کوهها تشکیل می‌شود. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که در قطب جنوب نیز توندرا وجود دارد. . با این حال، شرایط آب و هوایی قطب جنوب برای تشکیل یک توندرای ایده آل نا مساعد است، به همین دلیل، برخی از کار شناسان، توندرای قطب جنوب را یک توندرای واقعی به حساب نمی‌آورند.

آب و هوا در بیوم توندرا

در این بخش از دنیا زمستان‌ها غالبند و تابستان‌ها معمولاً کوتاه و گرم هستند. در بیوم توندرا میزان بارندگی بسیار کم است، به همین دلیل در این منطقه گیاهان و جانوران کمتری وجود دارند. متوسط دمای هوا در طول زمستان تقریباً ۳۴- درجه‌ی سانتی‌ گرادمی‌باشد، ولی به پایین‌تر از این دما یعنی-70درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. در طول تابستان، متوسط دما در حدود ۱۲ گراداست.شرایط آب و هوایی در توندرا منجر به تشکیل یخ – خاک یعنی لایه‌ای از خاک شده است که همیشه یخ زده است، عمق یخ – خاک تقریباً یک متر است (۲۵ – 90 سانتی متر)، و هرگز ذوب نمی‌شود

پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای

 

منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی

بکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 3229 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .pptx

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:1,217 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع آموزشی اجتماعی نهم l زیست بوم توندرا و تایگا دارای 23 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.