پاورپوینت زیست شناسی یازدهم تجربی فصل 7 بحث تولید مثل

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع زیست شناسی یازدهم تجربی فصل 7 تولید مثل دارای 160 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 160 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .pptx و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


در سا لهای گذشته با انواع تولید مثل غیرجنسی و جنسی آشنا شدید. در فرایند تولید مثل جنسی که با تولید کامه (گامت) همراه است، دو فرد شرکت دارند که هر کدام دستگاه تولیدمثل خاص خود را دارند.
در این فصل با دستگاه تولید مثل آشنا می شوید که با بقیۀ دستگاه های بدن تفاوت دارد. اگر این دستگاه درست کار نکند و حتی بخشی از آن را از بدن خارج کنیم، زندگی فرد به خطر نمی افتد.


چند سوال
به نظر شما اهمیت تولید مثل در چیست؟
دستگاه تولید مثل در انسان شامل چه بخش هایی است و با دستگاه تولید مثل بقیۀ جانوران چه تفاو تهایی دارد؟
نقش جانور نر و ماده در تولید مثل چیست؟
این ها بخشی از پرسش هایی است که با مطالعۀ این فصل، به پاسخ آنها می رسیم.
اجزای دستگاه تولید مثلی مرد
وظایف مجموعۀ اندام های دستگاه تولید مثلی مرد
1- تولید یاخته های جنسی نر( اسپرم)
2- ایجاد محیطی مناسب برای نگهداری از اسپرم ها
3- انتقال اسپرم ها به خارج از بدن
4 -تولید هورمون جنسی مردانه( تستوسترون)
کار اصلی این دستگاه
کار اصلی این دستگاه، تولید یاختۀ جنسی نر یا اسپرم است. اسپرم ها در یک جفت بیضه یا همان غدد جنسی نر تولید می شوند. بیضه ها درون کیسۀ بیضه قرار دارند. محل طبیعی کیسۀ بیضه خارج و پایین محوطۀ شکمی است.
کیسۀ بیضه و نقش آن
قرارگیری کیسۀ بیضه خارج از محوطۀ شکمی باعث می شود دمای درون آن حدود سه درجه پایین تر از دمای بدن قرار گیرد. این دما برای فعالیت بیضه ها و تمایز صحیح اسپرم ها ضروری است. علاوه بر این، وجود شبکه ای از رگ های کوچک در کیسۀ بیضه نیز به تنظیم این دما کمک می کند.
لوله های اسپرم ساز
در بیضه ها تعداد زیادی لوله های پر پیچ وخم به نام لوله های اسپرم ساز وجود دارد. درون این لوله ها از هنگام بلوغ تا پایان عمر، اسپرم تولید می شود.
در بین لوله های اسپرم ساز یاخته های بینابینی قرار دارند که نقش ترشح هورمون جنسی نر(تستوسترون) را برعهده دارند.
یاخته های بینابینی

مراحل تولید اسپرم یا اسپرم زایی


زامه زایی (اسپرم زایی)
دیوارۀ لوله های زامه ساز (اسپرم ساز) یاخته های زاینده ای دارد که به این یاخته ها زامه زا (اسپرماتوگونی) گفته می شود. این یاخته ها که نزدیک سطح خارجی لوله ها قرار گرفته اند، ابتدا با میتوز تقسیم می شوند یکی از یاخته های حاصل از میتوز در لایه زاینده می ماند که لایه زاینده حفظ شود. یاخته دیگر که زام یاخته ( اسپرماتوسیت) اولیه نام دارد،
با تقسیم میوز 1 دو یاخته به نام اسپرماتوسیت ثانویه تولید می کند. این یاخته ها هاپلوئیدند، ولی کروموزوم های آن دو کروماتیدی اند. هر کدام از این یاخته ها با انجام میوز 2، دو یاخته زام یاختک (اسپرماتید) ایجاد می کنند.این یاخته ها نیز هاپلوئید، ولی تک کروماتیدی اند. بنابراین، از یک یاختۀ اسپرماتوسیت اولیه، چهار اسپرماتید حاصل می شود
زامه زایی (اسپرم زایی)

الف) هدف از ميتوز، افزايش تعداد ياخته ها در لاية زاينده است. با توجه به اينكه ياخته هاي اين لايه مرتباً به اسپرم تبديل مي شوند، براي حفظ لاية زاينده، ابتدا ياخته ها با ميتوز زياد مي شوند و سپس در بعضي از آنها ميوز رخ مي دهد.

پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای

 

منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی

بکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 3172 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .pptx

تعداد صفحات: 160

حجم فایل:32,178 کیلوبایت

 قیمت: 29,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع زیست شناسی یازدهم تجربی فصل 7 تولید مثل دارای 160 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.