مقاله وبرسی تاثیر فقدان جدایی براختلالات رفتاري در نوجوانان

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع مقاله وبرسی تاثیر فقدان جدایی براختلالات رفتاري در نوجوانان دارای 4 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 4 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:




بقراط[2] (460-377 قبل از ميلاد) پزشك و دانشمند يوناني كه به پدر پزشكي شهرت دارد و نيز بنيان  گذار روش هاي عيني و دقيق مانند شرح حال نگاري در تشخيص و درمان نا بهنجاري هاي رواني و اختلالات رفتاري ناشی از فقدان جدایی مي باشد، احتمالاً اولين كسي است كه اختلالات رفتاري ناشی از فقدان جدایی والدین را به ترشحات بدن نسبت داده است. بقراط معتقد بود كه اختلالات رواني و رفتاري که بعد از جدایی نوجوان از فرد ، دوست، یا والدین ایشان از یکدیگر هورمونهای خاصی در بدن نوجوان موجب بروز اختلالات رفتاری وی در آینده می شوند. بقراط این مسئله را نسبت به يكي از ترشحات بدن يا اخلاط چهار گانه (دموي يا خوني، صفراوي، سوداوي و بلغمي) منسوب می کند که از نظر وی در این امر این عناصر چهارگانه موثرند . بقراط عقيده دارد اين چهار خلط به طور عادي در مقاطعي از دوران رشد انسان غالب است و لذا هر دوره ويژگي مزاجي خاصي را بر عهده دارد و نيز احتمال ثبات يا اختلال در هر دوره مي رود که این اختلال با بعضی از رویدادها مثال (فقدان جدایی) روی می دهند.
اظهار نظرهاي ديگر نيز در ارتباط با ساختمان فيزيكي و زيستي بدن انسان و رابطه آن با بيماري هاي رواني و اختلالات رفتاري ناشی از فقدان جدایی مطرح شده است از آن جمله طبقه بندي كرچمر[3] شلدن[4] در اين خصوص مي‌باشد. اين دانشمندان معتقدند افرادي كه داراي ساختمان يا اسكلت بندي بدني خاصي هستند، شخصيت و ويژگي هاي رفتاري خاصي نيز دارند و به لحاظ ساختمان بدني آنان، ميزان تأثير پذيري شان نسبت به هنجارهاي رواني که ممکن است بر اثر عامل جدایی بر روان انسان بگذارد متفاوت است. (نراقي و نادري، 1374).
به طور خلاصه می شود موارد ناشی از فقدان جدایی بر اختلالات رفتاری نوجوانان را به طور زیر معرفی کرد:
بي نظمي در سلوك
اضطراب و گوشه گيري
رفتارهاي نامناسب و نا پخته
رفتارهاي ضد اجتماعي

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 3162 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع مقاله وبرسی تاثیر فقدان جدایی براختلالات رفتاري در نوجوانان دارای 4 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 4 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس