بررسی تاثیر شنا و آب درمانی در پوکی استخوان زنان

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع بررسی تاثیر شنا و آب درمانی در پوکی استخوان زنان دارای 12 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 12 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


فهرست:
مروری بر تاریخچه آب درمانی
جلوگيری از پوكی استخوان
تاثیر شنا و آب درمانی در پوکی استخوان زنان





تاثیر شنا و آب درمانی در پوکی استخوان زنان
هر چند بقراط اين سخن را ، ۲۵ قرن پيش از ميلاد بر زبان آورد؛ اما به تازگي اين اتفاق نظر شكل گرفته است كه ورزش بخشي تفكيك ناپذير از موضوع سلامت و تندرستي است. موافقان اين نظر بر شركت درفعاليت هاي ورزشي به عنوان راه دستيابي به زندگي سالم و با نشاط تاكيد مي كنند؛ اما بايد به خاطر داشت كه آمادگي به معني صحت مزاج نيست و اين كه انجام فعاليت هاي جسماني زماني به سلامتي مي انجامد كه به طور منظم انجام شود و با رژيم غذايي مناسب همراه باشد.
در زماني كه ما زندگي مي كنيم، تغيير و تحول در تمام امور به سرعت رخ مي دهد و همگام با اين تحولات، علوم مختلف يافته ها و شيوه هاي جديدي معرفي مي كنند تا شرايط براي بهتر و راحت زيستن آماده شود. پيشرفت سريع تكنولوژي و خارج شدن امور مكانيكي و حركتي از دست بشر و تسليم انسان در مقابل وسايل و دستگاه هاي صنعتي سبب شده است تا قدرت و توانايي انسان به به تدريج تحليل رفته و او را در مقابل حوادث و اتفاقات آسيب پذير نمايد، در اين ميان زنان به دليل شرايط خاص و اسكلت بندي متفاوت بيشتر از مردان در معرض اين آسيب ها قرار مي گيرند؛ آسيب هايي كه به ظاهر جدي نبوده ولي در صورت ادامه دار بودن به مرگ فرد منتهي خواهد شد.
شكل خاص اسكلتي، زايمان هاي متوالي و يائسگي از جمله موارد تهديد كننده سلامت زنان است كه بي تاثير برروي فرزند وي نيز نيست و جامعه ي امروز ما سرشار از اين جمله زنان بي توجه به سلامت خود است.
 ورزش شنا از جمله ورزش هايي است كه در سطح جهان نه به عنوان يك سرگرمي و نه به عنوان وسيله اي براي تنظيم نمودن فعاليت هاي فيزيولوژيكي بدن، بلكه به عنوان درمان بسيار مورد توجه قرار گرفته است. آب به دليل خاصيت آرامش بخشي، براي بسياري از بيماران رواني مورد استفاده قرار مي گيرد. در بحث زايمان در آب نيز به دليل آرامش فوق العاده اي كه در حين زايمان به مادر داده باعث و كاهش زياد درد زايمان ] مي شود[ مورد توجه است. با شروع سن يائسگي و اختلافات هورموني متعاقب آن، عدم تغذيه مناسب در دوران بارداري و شيردهي، زنان اكثراً به مشكل پوكي استخوان مبتلا شده و به دليل شكننده شدن استخوان ها، امكان انجام فعاليت هاي ضروري روزانه از فرد مبتلا گرفته شده تا برسد به ورزش كردن. در ورزش شنا و همچنين آب درماني به دليل اين كه وزن مخصوص در آب بسيار كم مي شود، فشار وارده بر استخوان ها و مفاصل تا حد بسيار زياد كاهش مي يابد و با فعاليت هاي انجام گرفته علاوه بر قوي تر شدن عضلات بر تراكم استخوان ها نيز افزوده مي شود. تحقيقات اخير تاثيرات شگرف و فوق العاده، آب درماني در زنان مبتلا به پوكي استخوان، پس از تست تراكم استخوان نشان مي دهد، تاثير ي كه هيچ دارو هيچ گونه عمل جراحي قادر به ايجاد آن نبوده است. اين ورزش در دوران بارداري نيز بسيار با اهميت است و بر سلامت مادر و به خصوص در رشد و اكسيژن رساني به جنين موثر است و پرداختن به آن بارداري و زايمان را تسهيل مي كند. ۶ تا ۸ هفته پس از زايمان نبايد فعاليت هاي ورزشي را از سرگرفت، زيرا در اين مدت تخليه متوقف شده و رحم به اندازه عادي خود برمي گردد، در خلال ۸ هفته پس از زايمان انجام تمرينات مربوط به عضلات ناحيه لگن به پيشگيري از بروز مشكلات احتمالي آينده (از قبيل پرولاپس رحم) كمك خواهد كرد. ساير تمرينات را نيز مي توان به مرور زمان از سرگرفت. همچنين انجام اين فعاليت هاي بدني قدرت مقابله با علائم قاعدگي در دختران به خصوص در سنين نوجواني را بالا برده و تاثير سودمند و مثبتي دارد.

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 3013 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:51 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع بررسی تاثیر شنا و آب درمانی در پوکی استخوان زنان دارای 12 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 12 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس