مقاله بیمه اشخاص

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع مقاله بیمه اشخاص دارای 23 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 23 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:






تاريخچه بيمه هاي اشخاص:
  تاریخچه بیمه های اشخاص به چند قرن قبل باز میگردد.نخستین بیمه نامه در زمان ملکه الیزابت اول صادر گردید وزندگی بیمه گذار را برای مدت یکسال تحت پوشش قرار میدهداولین بیمه نامه در ۱۸ژوئن۱۵۸۳صادر گردید که زندگی آقای (ویلیام گیبونز)را به مدت یک سال تحت پوشش بیمه ای قرارداده بود.
سرمایه بیمه معادل ۳۸۳۶پوندبود که نرخ حق بیمه آن ۸درصد و۱۶ بیمه گر هریک به فراخور حال خود سهمی از آن را تقبل کرده بودند.
اما اولین بیمه نامه که بر اساس اصول علمی وفنی وبر اساس جداول مرگ ومیر صادر شد در سال ۱۸۰۷ میلادی صادر گردید.
انواع بیمه اشخاص
بیمه های اشخاص به طور عمده در 2 گروه بیمه های عمر و بیمه های حوادث تقسیم می گردد .
الف ) بیمه های عمر :
در بیمه های عمر با پرداخت حق بیمه ماهانه ، پس از مدت مشخص مبلغ معینی یکجا و یا به طور مستمری به بیمه شده پرداخت خواهد گردید و در صورت فوت بیمه شده مبلغ مقرر به بازماندگان تعلق می گیرد

ب ) بیمه های حوادث:
موضوع بیمه حوادث ، تامین و پرداخت غرامت معین در صورت فوت بیمه شده یا تقص عضو و از کارافتادگی و جبران هزینه های درمانی ناشی از وقوع حوادث مشمول بیمه است
خطر فوت و نقص عضو به عنوان پوشش های اصلی در بیمه های حوادث می باشد و خطرات از کارافتادگی موقت ، بستری شدن در بیمارستان و هزینه های پزشکی ناشی از صدمات و جراحات به عنوان خطرات تبعی قرار دارد . بیمه های حوادث اکثراً به صورت خطرات ناشی از حوادث در تمام اوقات ( 24 ساعت شبانه روزی ) و در هر مکان و یا زمان در طول مدت بیمه نامه می باشد و شامل خطرات شغلی ، حرفه ای ، ورزشی ، ماموریت و مسافرت و ... می گردد .

انواع بیمه های حوادث :
بیمه های حوادث انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها به شرح ذیل است :
1- بیمه حوادث انفرادی
2- بیمه حوادث خانواده
3- بیمه حوادث سرنشین
4- بیمه مسافرت به خارج از کشور
5- بیمه حوادث گروهی

* بیمه حوادث گروهی برای تعداد بیش از 10 نفر صادر می گردد و شرایط آن با توجه به نیاز بیمه گزار تنظیم می گردد که به اهم آن اشراه می گردد :

بیمه حوادث 24 ساعته بیمه حوادث ناشی از کار و حرفه بیمه حوادث ایام ماموریت بیمه حوادث ورزشی بیمه حوادث توریستی و مسافرتی بیمه حوادث تحصیلی
بيمه عمر و تشكيل سرمايه (بيمه عمر و سرمايه‌گذاري)
بيمه عمر و تشكيل سرمايه (بيمه عمر و سرمايه‌گذاري)
Life  & Investment Insurance
بيمه عمر و سرمايه‌گذاري نوعي از بيمه عمر مي‌باشد كه
 

همزمان با برقراري پوشش بيمه عمر امكان سرمايه‌گذاري منابع حق‌بيمه پرداختي را نيز فراهم مي‌نمايد بدين ترتيب كه با سرمايه‌گذاري حق‌بيمه‌هاي دريافتي از بيمه‌گذاران در بازارهاي مالي نظير بورس، علاوه بر ايجاد اطمينان خاطر ناشي از بيمه عمر و برقراري پوشش‌هايي نظير فوت، نقص‌عضو و از كارافتادگي جهت بيمه شده، وي را در سود حاصله از سرمايه‌گذاري حق بيمه‌‌هاي پرداختي نيز سهيم مي‌كند.
از جمله امكانات مناسب اين نوع بيمه‌نامه خنثي كردن اثر تورم در سرمايه بيمه و حق‌بيمه پرداختني با استفاده از مكانيزم تعديل است، بدين صورت كه با لحاظ نمودن درصدي بعنوان تعديل بر روي سرمايه بيمه و حق‌بيمه بصورت ساليانه اثر تورم را مهار مي‌نمايد. مسلماً اين امكان بزرگترين نقطه ضعف بيمه‌نامه‌هاي عمر سنتي در ايران، كه همان ثابت بودن سرمايه بيمه بود را مرتفع مي‌نمايد. بديهي است كه يكي از دلايل عمده عدم استقبال از بيمه‌نامه‌هاي سنتي همين امر تورم بود.
از ديگر پوشش‌هاي قابل ارائه در اين نوع بيمه‌نامه مي‌توان پوشش حوادث و هزينه‌هاي پزشكي (امراض خاص) را نام برد. ظاهراً در حال حاضر اين بيمه‌نامه توسط دو شركت بيمه كارآفرين و بيمه سامان ارائه مي‌شود.

دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 3039 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:196 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع مقاله بیمه اشخاص دارای 23 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد صفحه : 23 صفحه

    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس