پاورپوینت آفات مرکبات

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع آفات مرکبات دارای 33 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 33 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


Ceratitis capitataمگس میوه مدیترانه ای

شکل شناسی:
حشره کامل به طول 8-9 میلیمتر، از مگس خانگی کمی کوچکتر، چشم ها به رنگ آبی تیره، میان قفس سینه دارای
شکم مایل به زرد با نوارهای عرضی روشن پوشیده از موهای زبر سیاه. بالها شفاف با سه نوار تیره که یکی در وسط، دیگری در لبه جلویی و سومی بصورت نواری باریک از لبه عقبی شروع شده
و تقریبا عمود بر نوار دوم قرار گرفته ولی با آن اتصال ندارد


سپردار زرد شرقی مرکبات Aonidiella orientalis

اهمیت و مناطق انتشار
سپردار زرد شرقی مرکبات در جنوب­شرقی آسیا، هند و پاکستان و روی درختچه­هایی بنام گواوا از تیره مورد، انجیر و مرکبات فعالیت دارد. این آفت از عراق (بصره)، عربستان سعودی، استرالیا، کوبا و فلوریدا نیز گزارش شده است. اولین­ بار در سال 1319 در رامهرمز توسط کوثری مشاهده گردید و در حال حاضر در اکثر مناطق مرکبات خیز جنوب کشور از جمله: دزفول، اهواز ،جیرفت، بندرعباس، بندرلنگه، میناب و لارستان انتشار دارد.
خصوصیات ظاهری
سپر حشره ماده گرد، نسبتاً ضخیم و برنگ سفید تا قهوه­ای خیلی روشن گاهی زرد مایل به قرمز کمرنگ دیده می­شود. بدن ماده کامل نارنجی و تقریباً کلیوی شکل است و فاقد شاخک و پا می باشد.
پوسته های پورگی قهوه ای و در وسط آن قرار گرفته اند. در حشرات ماده برخلاف افراد نر، قطعات دهانی خوب رشد کرده و بصورت سوزن باریک و بلندی درآمده که پس از نفوذ در سنج گیاه دیگر خارج نمی­شود و بدن حشره را به سطح گیاه میزبان تثبیت می­کند. سپر حشره نر بیضی شکل و کشیده است.
این آفت دارای ترشحاتی است که بصورت پولک روی سطح بدن آنها را می­پوشاند و سپر نامیده می­شود.
پوره سن اول سپردار زرد شرقی مرکبات متحرک است. این پوره­ها کوچک و بسیار سبک و با موهای پراکنده­ای که در سطح بدن دارند علاوه بر تحرک قابل ملاحظه، بسادگی توسط باد منتشر می­شوند.
نحوه خسارت
سپردار زرد شرقی مرکبات ابتدا روی برگ­ها ظاهر می­شود و بتدریج تمام قسمت­های درخت شامل میوه، شاخه و تنه را آلوده می­کند. تغذیه مدام حشره باعث خشکیدگی برگ­ها، میوه­ها و در نهایت درخت می­شود. میوه­های آلوده کوچک، بدون رشد، کم آب و تلخ مزه و غیر قابل استفاده می­شوند. انواع ارقام مرکبات شامل گریپ­فروت، پرتقال، لیموترش، لیموشیرین و نارنگی مورد حمله این آفت قرار می­گیرند.
زیست شناسی
سپردار زرد شرقی مرکبات شرایط آب و هوائی مناطق نیمه گرمسیری و نسبتأ مرطوب را دوست دارد.
در نواحی جنوبی کشور، در باغاتی که مسایل به­زراعی (فاصله مناسب کاشت) رعایت نشده و در اثر تداخل شاخه­های درختان در سطح زیرین سایه ایجاد کرده و تهویه به سختی انجام می­شود و همچنین باغاتی که در دره­ها و کف رودخانه­ها هستند و یا دارای بافت خاک رسی نسبتاً سنگین بوده و به روش غرقابی و کرتی آبیاری می­شوند، شرایط بسیار مطلوبی برای فعالیت آفت فراهم می­کنند و بصورت کانون آلودگی در می­آیند.
حشرات ماده به طریق زنده­زائی تولید مثل می کنند. یک حشره ماده در مدت 2 ماه 150 عدد یا بیشتر نوزاد بوجود می­آورد.
این آفت از اوایل فروردین­ ماه فعالیت خود را روی برگ­های مرکبات آغاز می­کند. در این زمان پوره­های متحرک از زیر سپر خارج شده و در سطح برگ پراکنده و پس از ثابت شدن در گوشه­ای از برگ شروع به ایجاد سپر می­کنند. پوره­ها به مدت 1 تا 2 روز تحرک دارند و وسیله انتشار آفت هستند.
....
دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2911 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:8,627 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع آفات مرکبات دارای 33 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.